Vaikka Instagramin alusta pyörii mainosrahalla, haluaa se silti pysyä yhteisöllisenä käyttäjilleen. Orgaanisen näkyvyyden kannalta se tarkoittaa sitä, ettei alustaa ole tarkoitettu vain mainosten jakamista varten, vaan aitoon vuorovaikutukseen ja vaikuttamiseen. Yritysten kannalta tämä tietysti tarkoittaa sitä, että parhaat tulokset Instagramista tulee olemalla siellä aidosti läsnä ja kiinnostunut vuorovaikuttamisesta oman kohderyhmän kanssa. Pelkkien mainoskuvien lisääminen tilille siinä toivossa, että ne kiinnostavat ihmisiä ei siis välttämättä toimi.
Miten vuorovaikutusta sitten voisi lisätä oman yleisönsä kanssa? Sen lisäksi, että tilin täytyy aktiivisesti vuorovaikuttaa myös omien seurattavien suuntaan kommentein ja reaktioin, suosittelen kokeilemaan Instagram Tarinoita. Tarinoihin reagointi tapahtuu aina julkaisijan ja sisällön kuluttajan välillä. Siksi on vähintäänkin luonnollista, että kynnys reagoida Tarinoihin voi olla monelle pienempi, kuin kommentointi postaukseen. Tarinat synnyttävät keskustelua yksityisviesteissä ja keskustelu syventää vuorovaikutusta. Luot seuraajan kanssa luottamusta.