4. Tekstin muotoilu. Tavallisten fonttien lisäksi voit muotoilla tekstiäsi erilaisilla tehosteilla. Voit esimerkiksi asettaa tekstin kaarevaksi tai hohtavaksi muutamalla klikkauksella. Saat säädettyä tehosteen vahvuutta valitsemalla tehosteen ja vierittämällä valitsinta sopivaan kohtaan. Voit myös valita tehosteen vain tietylle tekstin osalle halutessasi.
5. Kattava kuvapankki. Vaikka en varsinaisesti ikinä suosittele kuvapankkikuvien hyödyntämistä yrityksen markkinoinnissa, voi niiden käyttö toisinaan olla perusteltua. Aina yrityksen ei ole mahdollista toteuttaa tarvittavaa kuvaa. Canva Pro:n mukana saat käyttöösi laadukkaan kuvapankin. Kuvat ovat käytettävissä myös ilmaisessa versiossa, mutta silloin useimmat kuvat on varusteltu Canvan vesileimalla. Mikäli yrityksesi tarvitsee kuvapankkikuvia markkinointiinsa, on jo tämä ominaisuus riittävä syy nostaa tilaus Pro -tasolle. Kuvapankkikuvien käytössä ongelma tulee siinä, että kuvia käyttää monet muutkin yritykset, eikä viestisi ole tällöin uniikki. Muista siis muotoilla käyttämäsi kuvapankkikuva brändisi näköiseksi.
6. Tiedoston koon muuttaminen. Oletko joskus tuskaillut miten saisit valmiista markkinointiesitteestä somepostauksen helposti? No, Canva Pro:lla se onnistuu! Valitsemalla yläpalkista Tiedosto -painikkeen, pystyt luomaan suunnittelumallistasi kopion eri koossa. Tämä ominaisuus on näppärä esimerkiksi silloin, kun tarvitset kampanjaa varten Facebook -kansikuvan, Instagram-julkaisun ja Tarinan ja LinkedIn -postauksen. Toiminnolla voit luoda suunnittelumallistasi oikean kokoiset kuvat kaikkiin somekanaviisi helposti.
Lisää vinkkejä Canva Pro:n hyödyntämiseen löydät somekanavistani! Kokeile Canva Pro:ta tämän linkin kautta kuukauden ajan maksutta.
Teksti ja kuvat: Virve Riissanen